Дневник на проекта 2 част

Първата задача на желаещите бе да изработят и представят портфолиа или проекти, в които учениците представят себе си.Учениците бяха насочени да се представят творчески и да покажат това,което те искат-семейство,хоби,интереси,любима храна,музика,град,държава.Именно по тези презентации те бяха избирани за участие в международната среща в Унгария,защото те бяха на английски език и изразяваха техните собствени идеи и виждания.
Следващата им задача беше изработване на презентация за София и за училището, която да бъде публикувана в официалния сайт на проекта- echildart.com
Беше създаден блог на проекта и фейсгрупа,където споделяме направеното.
Учениците започнаха изучаването на реалистична живопис в три части а именно-пейзаж, портрет и натюрморт.
Съвместно с колегите изработихме тест целящ да опише уменията и знанията на участниците по темата в началото и в края на обучението.
Декември-Учениците бяха разделени на групи, като всеки от тях избра една от темите. В два часа учениците бяха запознати с творчеството на български художници реалисти.
-          Учениците представиха доклади за известни български художници, майстори на реалистичната живопис.
Януари  - В рамките на шестнадесет часа учениците създадоха реалистични творби по зададените теми/пейзаж, натюрморт, портрет/.
Колегите по изобразително изкуство разработиха три урока на теми- натюрморт, пейзаж и портрет,а колегите по английски език ги преведоха,за представянето им н аработна среща в Унгария и за издаване на съвместен интелектуален продукт с партньорите по темата ‘ Реалистична живопис’.
Февруари – Организиране и откриване на представителна изложба „Реалистична живопис” с творбите създадени от учениците във форума училището.
Пътуващите за Унгария ученици и учители,подготвиха урок на английски,на тема “Натюрморт”,заедно с презентация,за да бъде представен в училището във Весто, Унгария.








  След невероятните емоции и впечатления от работната среща във Весто,Унгария,за която може да прочетете подробно в блога ни,последва подготовка за работната среща в България.Участниците по проекта се разделиха на групи като едните се съсредоточиха върху работата по скулптура и моделиране,а друга група от ученици и учители по английски език към подготовка на две пиеси ,а именно "Златната гъска" и "Пепеляшка".С тази работа целяхме да се подготвим за посрещането на голяма група чужденци-учители и ученици от 5 държави.Самите ученици изготвиха декорите за пиесите.Бяха разработени 3 урока от Г-жа Таня Мизова и Стефка Стоянова,на теми "Цветя", Птици"и "Дърво".Уроците бяха преведени на английски за издаване на съвместен образователен продукт на тема 'Скулптура и моделиране" . Учениците изработиха презентации за известни скулптури и по този начин се запознаха с традициите на това изкуство в България.Последва работна среща в София в периода 24-30 май 2015, на която присъстваха 21 учители и 32 ученици от Франция, Турция ,Словения, Унгария и Полша.За нея може да прочетете в отделна публикация.

2015-2016 година
Работата по проекта започна с работна среща в Сент Мари Омин, които бяха домакини на тема "Печуърк" .На срещата присъстваха координатора на проекта и Таня Мизова-учител по изобразително изкуство,заедно с пет ученички от 88 СОУ " Д. Попниколов".Срещата съвпадна и с международен ежегоден фестивал на Пачуърка.На нея всяка страна представи свой урок по темата,а подробности за самата среща може да прочетете в отделен блог.
След представянето на работната среща пред учениците и учителите на 88 СОУ, се разделихме на групи и сега ни предстои изучаване на Пачуърка като произход, история, техники, създаване на ресурсна банка по темата и изработване на уроци съвместно с Нов Български Университет, които вече втора година ни партнират.
19 ноември- снимки от представянето на презентации на тема "Патчърк" с група ученици,участници по проекта.Останалата група участва в сбирки за разработване на изделия и в последствие уроци по темата.









Група от ученици изработиха възглавници,използвайки техниката на " Патчуърк", което е описано във втория ни урок по темата.












На 2 и 3 декември посетихме Нов Български Университет, където изгледахме презентация по темата,подготвена от  Паулина Петрова  ,а  на 3 .12. използвайки техниката на пачуърка ,изрязахме и украсихме букви, Всяко дете беше донесло парче плат от дреха , която има някакъв спомен и стойност за него.Това парче плат, заедно с богат избор от материи, предоставен ни от НБУ,бяха изрязани и подлепени на буквите.Всяка бука бе пришита на отделна тениска ,с идеята за няколко послания.Очаквайте скоро снимки флашмоба. Ето снимки от работилницата и урока на 2 и 3 декември.












Благодарим специално на катедрата по изкуства от НБУ,за съдействието и сътрудничеството!
А ето ни с тениските и посланията!
















Снимките са направени в музея на НБУ ,по време на изложба на картини на Ивайло Петров.

Следващият етап от проекта бе на тема "Урбанистично изкуство".По традиция участниците в проекта се събираха всяка седмица, за да изучават този вид изкуство. Бяха създадени два урока по темата "Птици" и "Чадъри", а третия урок бе разработен съвместно с НБУ, където посетихме и изложба по темата.Уроците са качени на сайта на проекта,а урока за инсталация с птици беше представен на работната среща в Любляна , която се състоя оъ 20.05. до 04.06. 2016. На срещата участваха трима учители и шестима ученици.Срещата е описана подробно в друга публикация в блога, както и са качени снимки от работата по темата "Урбанистично изкуство".

Работата през третата година от проекта е посветена на " Ленд арт" и " Фотография". През месец октомври  в град Бялисток, Полша се състоя работна среща по темата " Лендарт", на която всяка страна участничка в проекта представи своя урок по темата в училището домакин. От българска страна бяха разработени три урока по темата, както и презентации, съпровождащи отделните стъпки от уроците. Създадена беше и ресурсна банка по темата,а учениците и учителите, участници в проекта се събират 2 пъти месечно за работа и обсъждане на " Ленд арт".

Последната тема на проекта е "Фотография". Учениците се събират ежеседмично за запознаване с различни техники и историята на фотографията като изкуство. Създадени са три урока по темата- два в училище и един съвместно с Нов Български Университет. Уроците са на тема "Около света" - създаване на колажи; "Фотоилюзии" и "Репродуктивна Фотография".Учениците се запознаха с историята на фотографията на занятие в Нов Български Университет, както и на сбирки в училище,а след това последваха работни ателиета по темата.Уроците и презентациите по тях могат да се видят на сайта на проекта. Предстои гласуване във фейсгрупата на проекта за най-добри снимки, направени по време на работните ателиета, както и работна среща в Бялисток , Полша за представяне на работата ни по темата.
Посетихме изложба на Иван Кирков в музея на Нов Български Университет и фотографска изложба в двора на университета.
Стефка Стоянова и Таня Мизова, учители по изобразително изкуство в 88 СУ , изнесоха открит урок пред колегите от училището на тема " Концентричните кръгове на Кандински", урок създаден и разработен за проекта и представян на работна среща във Франция по темата "Текстилно изкуство".Урокът, изненсен от френските учители на срещата в Бялисток, бе предтсваен и пред българските ученици, участници в проекта,а красивата изложба е във фоайето на училището, за да може да бъде видяна от всички.Всички продукти, създадени през тригодишния период на проекта се използват за укроса в различни кътчета от училището и могат да бъдат видяни от ученици, учители и гости на училището.





Коментари

  1. Правенето на тениските беше много интересно.

    ОтговорИзтриване
  2. Това беше най-интересната част чрез която всеки можеше да изрази себе си...

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

ERA +“Integrated Learning Challenges-Гисен, Германия“ – първа работна среща с ученици 17-20 февруари 2020 г.

Презентации на ученици за традициите в България по Коледа и Бъдни вечер

Работна среща в България,4-8 октомври 2021