Дневник на проекта "Предизвикателства пред съвременното образование"


Дневник на проекта "Предизвикателства пред съвременното образование"






След обявяването на резултатите от ЦРЧР, резюмето на проекта бе преведено на български език и качено в сайта на 88  СУ " Димитър Попниколов". На първия педагогически съвет в началото на септември 2019 г., проектът беше представен пред колектива на училището, а на 3ти октомври и на родителите , на първата родителска среща за учебната година.
Беше сформиран екип от преподаватели, които ще участват в проектните дейности, а те от своя страна си създадоха профили в etwinning, където проектът ще има своя официална платформа.
Последва разлепване на флайъри, за проекта и организиране на първа среща с учениците, желаещи да участват в проектните дейности. На срещащата те бяха запознати с предстоящите задачи и се разделиха по групи,за да направят презентации на тема " Моето училище" и "Моят град и държава".Тези презентации , ще бъдат представени на първата международна среща по проекта ,която ще се състои от 22.10 до 26 .10.2019, на остров Корфу, от където е и училището координатор по проекта.





Последва запознаване с резултатите от срещата в Корфу, изготвяне на брошура за визитата и публикация в местния вестник на 88 СУ , както и определяне на предстоящите задачи, а именно: лого на проекта и представяне на учениците и учителите  чрез Падлет в Etwinning и започване на работа по групи на тема "вода".

Проектът беше официално представен и в училищния ни вестник.



На редовните ни месечни сбирки, избрахме екипа от ученици и учители, които да ни представляват на работната среща в град Гисен, Германия през месец февруари 2020 година. Екипът беше избран чрез обсъждане по изработените критерии за мобилности.

Учителите, работещи по проекта се спряха на 8 теми, свързани с водата.От своя страна тези теми бяха публикувани на страницата на проекта в Etwinning, както и във фейсгрупата на проекта и учениците се разделиха по групи за онлайн сътрудничество чрез гугъл слайдс, за изготвяне на съвместни презентации, по всяка една от осемте теми. Както се бяхме разбрали на срещата в Корфу, българските ученици се групираха с испанските си партньори, за изготвяне на съвместни презентации. Част от тях ще бъдат представени на работната среща в Германия, а останалите в Испания. Ето и самите теми:

Списък на темите за водата и учениците, работещи по тях:


1.Lime in water ( appearances, frequency, calsification..

Габи Георгиева и Габи Петрова 9 а клас+ Г-жа Иванова

2.River zoning.

Мартин Новаков 9 а и Даниела Петрова 10 б + Г-жа Витанова

3.Drinking water.

Криси и Алекс 9а и

4. Comparison between water-movement in rivers and in seas.

Михаела и Антония 11 А+ Г-жа Шаламанова

5. Pollution of water by agriculture.

Зори и Поли 11 А и  Г-жа Константонова

6. Chemical composition of sea water vs river water.

Ученици на Г-жа Лилова+ Александрина 7 в

7. Water as habitat for people.

Ученици на Г-жа Лилова+ Мартина 10б

8. Water Sports

Меги и Мартин 10 б + Г-жа Константонова

През ноември и декември учениците от среден и горен курс с радост се включиха в инициативата за създаване на коледни картички. Направихме изложба в учлилище, както и споделихме най-добрите с партниращите училища в итуининг.

















През месец ноември учениците от 88 СУ , разработиха различни предложения за официално лого на проекта в часовете по ИТ. Ето и някои от техните добри предложения:











Последва гласуване на ученици и учители от училището ни ,за избор на най-доброто лого, което да участва в състезанието за официално лого на проекта.
От своя страна на страницата на проекта в итуининг бяха публикувани и предложенията на нашите партньори и създадена анкета ,за гласуване и избор на официално лого на проекта, което да е на всеки един продукт, създаден по него. Всяко училище гласува като нямаше право да гласува, за своето собствено лого. Много сме радостни, че именно нашето лого,на Антоан Димитров и Данаил Тошков от 9 а клас, беше избрано за победител с най-много гласове и ще е на всяка наша съвместна работа по време на двугодишната работа по проектните дейности.

https://www.tricider.com/admin/2hs4t6BsnpZ/5vxEk3aPk35- линк към анкетата за гласуване


Учителите по изобразително изкуство също се включиха в проектните дейности с изложба на тема "Вода и опазване на водните ресурси"
















Проектът ни бе успешно интегриран в учебната програма. В часовете по ИУЧ, английски език, учениците създадоха презентации на тема "Питейна вода" и "Варовик във водата"след сериозно проучване и подготовка те обогатиха знанията си не само по природни науки,но и по чужд езиk. Ето и някои от презентациите:






































Междувременно, учениците избрани за пътуване в Испания, започнаха кореспонденция с испанските ученици, при които ще отседнат по време на втората международна среща по проекта през месец март, за да се опознаят и научат повече за себе си.

Последва представяне на работната среща в Германия от учителите и учниците присъствали на нея пред своите колеги и съученици в 88 СУ.




След работната среща в гр. Гисен, Германия, за която може да прочетете в отделна публикация, започна подготовка за представянето ни в Испания. Нашите задачи бяха свързани със следната подготовка: 1. Изготвяне на статистика за средните годишни температури в България за 2019г. 2. Изготвяне на статистика за средните стойности на падналите валежи в България за 2019г. 
3. Събиране на сметките за вода на домакинства и на училището за предходната година, за научаване как да изготвим статистика за консумацията на работно ателие е Испания.

По време на подготовката за среща в Испания през месец март2020 г. , зачестиха случаите на корона вирус инфекцията и партниращите страни се споразумяха на онлайн среща и след няколко кореспонденции, за отлагането и през месец юни. В последствие с оглед на обявената световна пандемия и забраната за пътуване , срещата в Испания се отложи за неопределено време и до успокояване на нещата в световен мащаб. От 19.03. в България започна онлайн обучение и натовареността на учениците, значително нарасна. Учителите, координатори на проекта, продължиха своята онлайн комуникация, но с оглед на извънредната ситуация се разбраха за удължаване на сроковете по темата "вода" и онлайн сътрудничество до възстановяване на нормални учебни занятия във всички партниращи институции.

На 9.09.2020 г. се състоя втората онлайн среща на координаторите за нови уточнения относно предстоящите дейности. Всички се съгласиха за удължаване срока на проекта и изчакване на по добри времена за осъществяване на мобилностите. Определихме нови задачи за работа онлайн, а именно :1. Представяне чрез Падлет в туинспейса на проекта на новите ученици. 2. Споделяне на впечатления как Ковид 19 е повлиял върху начина на живот на всички, отново в Падлет. 3. Създаване на анкета във форума на Etwinning, за избор на популярна песен и създаване на текст от страна на учениците ,използвайки музиката на тема" Приятелство, разнообразие, да бъдем заедно...". Подробно описание на срещата ще бъде приложено към крайния отчет. Дейностите свързани с темата "вода" бяха отложени за в бъдеще и провеждането на отложената мобилност в Испания.
Ето и линк към падлета, със съчиненията на учениците, за това как коронa вируса е променил живота им: https://padlet.com/herder/y2o8fkoyf0tglmzi

септември , октомври, ноември, декември 2020 

След проведените онлайн срещи и ежеседмична кореспонденция на координаторите на проекта, те се договориха за предстоящите им дейности и срокове. Започна работа по избор на популярна мелодия, върху която всяка страна да измисли куплет  и така да създадем обща песен. Поради невъзможността да се пътува заради ковид 19 , работата по проекта беше удължена с още една година ,но задачите за периода, а именно “Водата в литературата и нейната символика” продължиха. Учениците бяха разделени на групи и трябваше да потърсят произведения, в които е застъпена темата за водата и по какъв начин тя влияе на символиката и настроението на произведението. Учениците създадоха презентации по темата, разглеждайки различни произведения от световен и национален мащаб и така интегрираха знанията си литература- чужд език.

Те също така изработиха за поредна година коледни картички с послания за своите приятели по проекта.

https://www.blogger.com/u/1/blog/post/edit/preview/2848750295970288419/1801209184467072276



Учениците от 8а клас проучиха традициите и обичаите за Коледа и Бъдни вечер в България, и направиха презентации по темата. Те представиха своите работи пред съучениците си в часовете по ИУЧ, обогатявайки знанията си не само за българския бит и култура, но и по чужд език. След това презентациите бяха качени на официалната страница на проекта в etwinning, както и в българския блог на проекта, за да може и партниращите ни страни да се запознаят с тях.

https://integrated-learning-challenges.blogspot.com/2020/12/blog-post.html

https://twinspace.etwinning.net/92434/home


Учениците успешно интегрираха своите знания по литература, информационни технологии и английски език като създадоха презентации на тема " Водата в литературата и нейната символика” като се спряха на произведения от българската литература и фолклор. Тяхната работа може да видите на страницата на проекта в etwinning. Това се случи точно на Йорданов ден .

https://twinspace.etwinning.net/92434/pages/page/672639

А ето и нашето предложение за куплет от песента на проекта:

Water is pure,

Water is diamond,

Water is healthy,

Water is around.

Let save the water for long

So we can face the future strong.

Ето линк към готовата песен: https://drive.google.com/file/d/10Zl_qTWpVPnw44hZI1yx-OgCNPOIYAY4/view

На трети март се състоя нова среща на координаторите на проекта, на която се разпределихме по групи и организирахме онлайн среща на учениците, с цел опознаване и разговор, и достигане на решение ,за създаване на съвместен разказ по избрана от тях тема. Онлайн срещата премина при oгромен интерес и вълнение за предстоящата работа. Ето и връзка към фейсбук страницата на 88СУ, където срещата беше отразена.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3950294681700930&id=100001613100604

https://www.facebook.com/diana.antonova.75/posts/10225057343082798?comment_id=10225064525662358&notif_id=1615489984068482&notif_t=feed_comment&ref=notif

А ето и самото съобщение за събитието:
На 10 март се състоя международна онлайн среща по програма „Еразъм +“ – сектор „Училищни партньорства“, на тема “Предизвикателства пред съвременното образование”.
В срещата участваха ученици от 10а клас на 88. СУ „Димитър Попниколов“, съвместно с националното военно училище” College Stefan cel Mare” - Румъния и Herderschule-Giessen - Германия, за споделяне на мнения и идеи и създаване на споделен разказ по избрана тема. Под ръководството на г-жа Диана Иванова, участниците бяха разделени в няколко международни групи, обсъдиха темата и сюжета на своята бъдеща творба. Учениците говориха за обстановката, в която се налага да живеем и учим, както и коя партнираща страна ще напише началото, средата и края на историята.
Целта на поставената задача бе работейки заедно, да общуват на английски език, а чрез споделяне на мнения и идеи да развият креативността и въображение си.

Съвместно с работата по разказа, учениците работят в международни групи и създават заедно стихотворения, по избрана от тях тема. Работата им може да видите тук:


Учениците участваха и в конкурс на тема' Водата- и нейните агрегатни състояния и чрез гласуване, бяха избрани най-добрите фотографии. 


По случай "Деня на водата " се включихме с нашето лого в конкурс , организиран от Изпълнителната агенция по околната среда, с изработка на плакат по темата .


След среща на координаторите и по предложение на гръцкото училище , се споразумяхме за осъществяване на онлайн мобилност в периода 31.05.- 04.06. 2012 г.,като домакин на срещата бе училището от Керкира, Корфу. За срещата ни може да прочетете в отделна страница на блога.


След срещата попълнихме някои анкети за обратна връзка,а координаторите я обсъдиха на онлайн среща. На тази среща обсъдихме и предстоящи бъдещи мобилности като първа от тях е в България, насрочена за периода 4-8 октомври 2021.


Новата учебна година започна с трескава подготовка за посрещане и организиране на работната среща в България.Срещата бе насрочена и се състоя в периода 4-8 октомври 2021 г., като на нея присъстваха ученици и учители от Словакия, Румъния, Испания и Гърция. Срещата се проведе под мотото- Traditions- Languages-connecting people and different cultures. На срещата присъстваха виртуално и партньорите ни от Гисен, Германия. По време на срещата всяка страна представи своите традиции и се запозна с български известни обичаи . Нашите ученици влязоха в ролите на екскурзоводи,на изучаваните в училище езици не само на самото училище, но и забележителностите на София.  За срещата и по време на нея бяха създадени много продукти, за които можете да прочетете в отделен пост от блога, както и на etwinning страницата на нашия проект.




За Коледа традиционно се включихме в съвместни дейности с партниращите училища и този път създадохме Адвент календар, в който всяка една страна, публикува свои известни коледни традиции,обичаи и рецепти.


Нашето училище се включи в конкурс за запазване на коледния дух,обявен от Тракийският университет, където публикувахме работите на учениците по темата и така популяризирахме нашата работа. Много сме щастливи,ч е нашия труд беше видян от много хора и оценен подобаващо и се класирахме на второ място.Ето и сертификата ни:








През новата 2022 година започна нашата подготовка за транснационалната среща в Испания. Избраните ученици съвместно с румънските и словашките ученици създадоха своите презентации по темата за водата и начини за нейното пестене.Нашата работа можете да видите на etwinning страницата на проекта: https://twinspace.etwinning.net/92434/pages/page/672621




Последва самата работна среща в периода 6-12 март в Институт де Камаралес. За първи път след ковид пандемията на срещата присъстваха всичките партниращи училища. От нашето училище бяхме 4ма ученици от гимназиален етап и двама учители. На срещата участвахме в различни работни ателиета , свързани с темите на проекта, проведоха се екскурзии с учебна и опознавателна цел, а учениците работеха в международни групи и обобщиха работа си в съвместни презентации, които представиха в последния ден на срещата. Ето и линк към тях:

Нашите впечатления и преживявания са описани в презентацията в гугъл слайдс, която направихме след срещата и представихме пред съученици и учители в училище. Представянето на всяка мобилност се осъществяваше чрез нагледни материали в училище, чрез онлайн публикации във уебстраницата на училището, както и фейсбук и инстаграм. Самите ученици, участвали в мобилността, заедно със своите учители създаваха публикации за отминалата визита и я представяха в часовете на класа пред съучениците и учителите си. На снимките Маги представя пред своя клас работната среща в Испания:




 


Работата ни по проекта беше разпространена и на онлайн семинар на etwinning по проект:
NSО Bulgaria Multilateral Online Seminars: Digital competences(2020), STEAM (2021) and National conference eSafety (2022), ето и линк към него:  https://twinspace.etwinning.net/125564/home, както и в междусекторна среща „Our Green Planet“ – добри практики „Еразъм+“ и eTwinning

След завръщането ни от работната визита в Испания,започнахме подготовка за следващата в Братислава. Темата за нея беше"Изкуства" и за целта ние подготвихме интервю с нашата учителка по изобразително изкуство- Стефка Стоянова, която ни разказа какво е да си художник и ни показа някои нейни известни картини. Самото интервю можете да видите в линка: https://www.youtube.com/watch?v=_Yzy1kVkXfA, а ние го представихме пред партниращите държави по време на визитата.
Друга наша задача беше да представим работно ателие , в което показваме традиционен български занаят. С тази задача се заека учениците от 8 а клас и представиха традицията, легендата и самото изработване на българската мартеница. Презентацията ни можете да видите тук: https://twinspace.etwinning.net/92434/pages/page/1978042
https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vTMw-LlNM5E0PICurK6TQINzGnp-pJfnp4QxuswsWRbdc1DiwoLFcjnZawQsASs2JgCtbqLq5FdKc9m/pub?start=false&loop=false&delayms=3000- Линк към презентацията ни за участие в онлайн конференция за водата
В периода 2-4 април 2022 петима ученици и двама учители бяха на мобилност в училището в Ровинка, Братислава,където представиха своята работа на тема "изкуства". Повече за срещата можете да прочетете тук:
                                              Видео за срещата ни в Словакия

Разпространихме резултатите от мобилността сред съучениците си в часовете на класа и английски език







За деня на водата подготвихме изложба.




                           А ето как изглежда и нашият постоянен кът на проекта.





Смятаме,че с разнообразните и интересни дейности можем да кандидатстваме за знак за качество и го направихме.
За последната мобилност през юни, започнахме подготовка за предтсвяне на българска пиеса. Проучихме доста пиеси, докато накрая се спряхме на " Кой вижда по - надалеч?', от Стефан Цанев. Преведохме я на английски, разпределихме си ролите и започнаха репетиции. Учителите по изобразително ни помогнаха с костюмите, а в часовете по ИТ обсъдихме различни начини за записване и представяне на видеото. Готовото видео представихме на самата среща. Освен това за нея подготвихме и въпроси към известни румънски спористи, които щяхме да интервюираме.
Ето я и нашата пиеса, с която сме изключително горди: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=jkas7mMUAlA&feature=share-
Срещата премина много вълнуващо, защото беше не само последна,но и учениците имаха възможност да живеят според правилата на военния колеж, заедно с другите парниращи ни училища и спеделяха незьабравими преживявания.В нея от нашето училище участваха директорът на нашето училище-Госпожа Надка Воденичарова и още двама учители, както и шестима ученици от горен курс.Подробно за нея можете да прочетете тук:
                                 Видео за мобилността в Румъния
                                Нашата презентация за мобилността
Разпространихме резултатите от срещата сред нашите колеги и съученици,а презентацията за цялостната ни тригодишна работа по проекта беше видяна на годищния педагогочески съвет.
                 Проектът ни беше удостоен със знак за качество!
Dear Diana Antonova (88 School, Sofia),

Congratulations! You have been just awarded with the Quality Label for the project Era+ Integrated Learning Challenges.

Касае се за мултидисциплинарен проект по програма "Еразъм+", КД2, базиран на обща тема "Физически и културни ресурси", образцово отразен в едноименен еТwinning проект. Участниците се фокусират върху 4 области - наука, език, изкуство и спорт. ТwinSpace не се използва само за отразяване на мобилностите. Той е перфектно структуриран, документира цялата информация за партньорството и дава подробна представа за работния процес. Използван е и за комуникация по време на проекта. Отразени са всички етапи на работата по проекта, многото разнообразни дейности, както и изработката на общите продукти. Представени са оценката на проекта и разпространението на неговите резултати. 

Подкрепата на Европейската комисия за изготвянето на настоящата публикация не представлява
одобрение на съдържанието, което отразява гледните точки само на авторите и не може да се търси
отговорност от Комисията за всяка употреба, която може да бъде използвана за информацията,
съдържаща се в нея.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Презентации на ученици за традициите в България по Коледа и Бъдни вечер

Транснационална работна среща в Корфу